دیجی اسکریپت

۷ اشتباه که ممکن است موقع انتخاب کلمه کلیدی انجام دهید | دیجی اسکریپت

۷ اشتباه که ممکن است موقع انتخاب کلمه کلیدی انجام دهید
[ad_1]

۷ اشتباه که ممکن است موقع انتخاب کلمه کلیدی انجام دهید
۷ اشتباه که ممکن است موقع انتخاب کلمه کلیدی انجام دهید

انتخاب کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواردی است که در سئو سایت شما تأثیر مستقیم دارد، ازاین‌رو شما باید در انتخاب آن‌ها دقت زیادی داشته باشید و از انجام یک سری اشتباهات رایج خودداری کنید. پیدا کردن کلمات کلیدی ممکن است برای بسیاری از افراد مبتدی یک مشکل بزرگ باشد و حتی ممکن است افرادی که در این زمینه بسیار حرفه‌ای هستند هم برخی مواقع یک سری اشتباهات را انجام دهند.

با توجه به اهمیت زیاد این موضوع تصمیم داریم در این مقاله، ۷ اشتباه رایجی که افراد در جستجوی کلمات کلیدی انجام می‌دهند را برای شما بررسی کنیم. اگر در انتخاب کلمات کلیدی مناسب با مشکل روبه‌رو هستید، می‌توانید از مقاله پیدا کردن کلمات کلیدی برای سئو و بهترین ابزار برای انجام آن کمک بگیرید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

اشتباهاتی که ممکن است انجام دهید

کلمات کلیدی یکی از عناصری است که در تمامی وب‌سایت‌ها با هر نوع زمینه‌ی فعالیتی اهمیت بسیار زیادی دارد، این کلمات می‌توانند باعث افزایش ترافیک ورودی سایت شما شوند و درنهایت سئو سایت شما را بالا ببرند.

اما یک زمانی است که زمان زیادی هم برای پیدا کردن این کلمات صرف می‌کنید، اما به نتیجه خوبی نمی‌رسید، این موضوع به این دلیل است که یک سری اشتباه انجام می‌دهید که شاید خودتان هم از آن خبر ندارید. در این مقاله ما به شما ۷ تا از معمول‌ترین اشتباهاتی که بیشتر افراد آن‌ها را انجام می‌دهند را به شما خواهیم گفت و اگر سعی کنید که از این موارد خودداری کنید می‌توانید به نتیجه موردنظر خودتان دست پیدا کنید.

قبلاً در میهن وردپرس یک سری مقاله در مورد کلمات کلیدی منتشر شده است و به شما گفتیم که یکی از بهترین ابزارها برای بررسی کلمات کلیدی، افزونه یواست سئو است؛ بهتر است برای اطلاعات بیشتر نگاهی به مقاله انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو مطالب سایت بیندازید.

خب بریم نگاهی به این اشتباهات رایج بندازیم:

جستجو برای کلمات کلیدی را هدر دادن زمان ندانید!

یک دسته از افراد هستند که تحقیق در مورد کلمات کلیدی را بی‌ارزش می‌دانند و فکر می‌کنند این کار فقط وقت تلف کردن است و درنهایت از آن چشم‌پوشی می‌کنند، که این کار نهایت اشتباهی است که یک مدیر سایت که قصد دارد کسب‌وکار اینترنتی خودش را توسعه دهد، انجام می‌دهد و شما به‌هیچ‌وجه نباید درگیر همچون تفکر اشتباهی شوید.

درست است که روند پیدا کردن کلمات کلیدی زمان‌بر است و ممکن است برخی مواقع گیج‌کننده باشد، اما به همان میزان که از وقت شما را می‌گیرد، برای شما و سایتتان فایده هم دارد؛ البته این را هم به یاد داشته باشید که رتبه بالای سئو سایت شما فقط مربوط به انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی درست و مناسب نیست اما فکرش را بکنید که اگر این کلمات را در مدنظر خودتان قرار ندهید به این معنا است که شما بدون توجه به نیاز و سلیقه کاربر و بدون اینکه بدانید کاربران به دنبال چه چیزی هستند، اقدام به تولید محتوا برای سایت خود می‌کنید، که این موضوع در طولانی‌مدت یعنی فاجعه!

جستجو برای کلمات کلیدی را هدر دادن زمان ندانید
جستجو برای کلمات کلیدی را هدر دادن زمان ندانید

به‌صورت کلی اشتباهی که شما می‌کنید این است که فکر می‌کنید به‌صورت غریزی میدانید که کاربران شما به دنبال چه چیزی هستند. این موضوع که شما براش شناختن کاربر و نیازهای آن زمان بگذارید بسیار مهم است، پس فکر نکنید که دارید زمان خودتان را هدر می‌دهید.

شما باید بدانید که کاربر چه زمانی و در چه شرایطی، به دنبال چه چیزی است؛ نکته اینجاست که مدیر سایت باید یک لیست گسترده از کلمات کلیدی را به‌دست بیاورد و آن‌ها را رتبه‌بندی کند؛ فراموش نکنید که این لیست باید در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه و به‌صورت دائم، به‌روزرسانی شود، چراکه ممکن است مخاطبان سایت تغییر پیدا کنند، در این صورت شما نیاز به استراتژی و محتوای متفاوت دارید.

کلمات کلیدی را واقع‌گرایانه انتخاب کنید

مورد بعدی که ممکن است شما در آن اشتباه کنید، هدف‌گذاری اشتباه برای کلمات کلیدی است، البته این موضوع بیشتر در وب‌سایت‌هایی اتفاق می‌افتد که زمان زیادی از راه‌اندازی آن‌ها نگذشته باشد؛ شما باید دقت کنید که فضای رقابتی با دیگر وب‌سایت‌ها، شما را در انتخاب صحیح کلمات کلیدی به اشتباه نیندازند؛ به بیان ساده شما باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی، واقع‌گرایانه انتخاب شوند نه صرفاً برای رقابت با دیگر تجارت‌ها.

اگر بخواهیم یک مثال در این مورد بزنیم که مفهوم آن را بهتر درک کنید، می‌توان به سایت‌های وردپرسی اشاره کرد، مثلاً ما در وب‌سایت میهن وردپرس، اگر بخواهیم شروع رتبه‌بندی کلمات کلیدی را در رابطه با “وردپرس” انجام بدیم، خیلی سخت خواهد شد؛ پس باید یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سایت را در نظر بگیریم. مثلاً می‌توانیم آموزش رایگان وردپرس، افزونه‌های رایگان و … را به‌عنوان یک هدف برای کلمات کلیدی در نظر بگیریم چراکه رودپرس یک واژه کلی است و ما نباید تنها به کلمه کلیدی کلی اکتفا کنیم.

پس در وهله اول شما باید وجه اصلی سایت خودتان را بشناسید، درواقع ” آموزش رایگان وردپرس در کوتاه‌ترین زمان ممکن” می‌تواند یک استراتژی بسیار خوب برای سایت ما باشد. البته انتخاب این موضوع کاملاً در هر وب‌سایت مختلف است و بستگی به سایت و فعالیتش دارد.

درنهایت بهتر است که شما تمرکز خودتان را روی کلمات کلیدی طولانی قرار دهید و از آن به‌عنوان هدف اصلی خودتان استفاده کنید، البته نباید از کلمات کلیدی رقابتی هم غافل شوید، چراکه می‌توانند یک بخشی از استراتژی کلمات کلیدی موفقیت‌آمیز باشند.

هدف را نادیده نگیرید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که شما باید هنگام انتخاب کلمات کلیدی در سایت به آن توجه کنید، هدفی است که پشت انتخاب این کلمه قرار دارد، می‌باشد. شما باید یک تصویر کاملاً واضح در ذهن خودتان برای چرایی انتخاب این کلمه داشته باشید، در غیر این صورت نمی‌توانید به نتیجه دلخواه و درست دست پیدا کنید.

این امکان وجود دارد که کاربر به دنبال اهداف مختلفی در موتورهای جستجو در حال گشتن باشند، مثلاً ممکن است کاربر به دنبال خرید کالا، پیدا کردن یک سری اطلاعات، یادگیری یک مهارت و یا حتی در حال جستجوی یک وب‌سایت خاص باشد؛ به‌هرحال این موارد تفاوتی ایجاد نمی‌کند؛ موضوع اینجاست که ممکن است سایت شما مطالب بسیار مفید و بهینه‌ای برای این افراد داشته باشد، ولی نکته اینجاست که تا وقتی شما از کلمات کلیدی مناسب استفاده نکرده باشید، برای موتورهای جستجو فرقی ندارد و شما را در نتایج جستجو برای کاربر قرار نمی‌دهد.

به بیان ساده‌تر، موتورهای جستجو تنها یک هدف دارند و آن هم رساندن کاربر به نزدیک‌ترین و دقیق‌ترین نتیجه ممکن است و همواره می‌خواهند یک پاسخ درست به نیازهای کاربر بدهند و اگر کلمات کلیدی مناسبی انتخاب نکرده باشید، حتی با وجود محتوای ارزشمند، خیلی راحت شما را کنار می‌گذارند.

بنابراین، شما باید ارزیابی کنید و ببینید که محتوایی که قصد دارید آن را برای یک کلمه کلیدی خاص منتشر کنید، با آن چیزی که مخاطب به دنبال آن است، مطابقت دارد یا خیر. بعدازاینکه یک کلمه کلیدی پیدا کردید یک سری سؤال از خودتان بپرسید، آیا این کلمه با انواع نیازها و جستجوهای کاربر مطابقت دارد؟ آیا می‌تواند انتخاب درستی برای محتوای شما باشد؟ کاربر شما هنگام جستجوی این کلمه به دنبال چه پاسخی است؟ این سؤالات می‌تواند در انتخاب بهترین کلمات کلیدی به شما کمک کنند.

استفاده از کلمات کلیدی بی‌ربط را فراموش کنید

یکی از اشتباهاتی که ۱۰۰ درصد باعث ریزش کاربران شما می‌شود، این است که از کلمات کلیدی بی‌ربط استفاده کنید، این موضوع با در نظر گرفتن هدف کلمات کلیدی در ارتباط مستقیم است و اگر شما هدف درستی از انتخاب کلمات کلیدی نداشته باشید، یعنی یک کلمه کلیدی بی‌ربط به نوشته و پست خود انتخاب کردید.

اگر این کار را انجام دهید باید یک سری عواقب را در سایت خود ببینید، به این صورت که محتوای پست شما ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که کاربر به دنبال آن است، اما خب کاربر با یک کلمه کلیدی متفاوت ازآنچه شما انتخاب کردید، به دنبال همان محتوا است و به‌صورت قطعی سایت شما برای آن نشان داده نخواهد شد.

به بیان ساده، اگر می‌خواهید سایت شما جزء سایت‌های اول برای کاربر نمایش داده شود، باید کلمات کلیدی که در سایت خود استفاده می‌کنید، دقیقاً همان باشد که کاربر استفاده می‌کند.

مثلاً فکر کنید که سایت شما یک فروشگاه اینترنتی لباس برای مراسم‌هایی مانند جشن است و کلمه کلیدی که شما استفاده کردید، “لباس جشن” است؛ خب مسلماً این کلمه کلیدی اصلاً انتخاب درست و مناسبی نیست چراکه کاربر معمولاً از کلماتی مانند لباس شب یا لباس برای جستجو استفاده می‌کند؛ درواقع شما باید سعی کنید کاربر و حرکاتش را پیش‌بینی کنید و ببینید که به دنبال چه چیزی است.

در انتخاب کلمات کلیدی طولانی دقت کنید

مورد بعدی که مربوط به همین انتخاب کلمات کلیدی بی‌ربط است، انتخاب کلمات کلیدی بسیار طولانی است که به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند برای سایت شما ترافیک زیادی جذب کند. البته این نکته را هم باید بدانید که استفاده از کلمات کلیدی طولانی، یک راه عالی برای شروع استراتژی کلمات کلیدی است. درست است که آن‌ها، ترافیک کمتری را برای سایت شما جذب می‌کنند، اما در ذهن کاربر بهتر ماندگار می‌شوند و برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار و مشتری بالقوه بسیار مفید است.

بااین‌حال شما باید سعی کنید در کلمات کلیدی کوتاه و بلند، از انتخاب آن‌ها یک هدف داشته باشید و صرفاً از کلمات کلیدی خاص استفاده نکنید، چراکه به‌هیچ‌وجه در سئو سایت شما تأثیر نخواهند داشت.

ارزیابی کلمات کلیدی را دائما انجام دهید

و اما موردی که معمولاً افراد زیادی آن را فراموش می‌کنند و همین موضوع باعث کاهش بازدید از سایت آن‌ها می‌شود. شما باید از موفق شدن یا نشدن خود مطمئن شوید، درواقع شما باید بعد از مدتی بررسی کنید که کلمه‌ی کلیدی که در سایت خود استفاده کردید، تا چه میزان موفق بودند و یا چرا انتخاب درستی نبودند.

ارزیابی کلمات کلیدی را دائما انجام دهید
ارزیابی کلمات کلیدی را دائما انجام دهید

دقت داشته باشید که شما باید دائما این کلمات کلیدی را ارزیابی کنید و ببینید که افراد از این کلمات برای جستجو استفاده می‌کنند یا خیر. یک راحلی که شما دارید، این است که کلمات کلیدی متمرکز خودتان را به‌صورت دائم گوگل کنید. اما خب ازآنجایی‌که گوگل نتایج شخصی شده دارد، ممکن است نتایج جستجوی شما متغایر باشد.

پس شما باید از یک سری ابزار مانند https://valentin.app/ استفاده کنید و کلمات کلیدی را ارزیابی کنید و بررسی کنید که مقاله شما در نتایج به‌دست آمده قرار دارد یا خیر.

ابزار ارزیابی کلمات کلیدی
ابزار ارزیابی کلمات کلیدی

تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی در هر پست را فراموش کنید

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد انجام می‌دهند، این است که برای هر پست، فقط یک کلمه کلیدی در نظر می‌گیرند، که در یک کلام باید گفت که باید این کار را کاملاً فراموش کنید. زمانی که شما یک پست را در سایت خودتان منتشر می‌کنید، نمی‌توان به‌صورت دقیق و قطعی گفت که فقط یک کلمه کلیدی دارد؛ درواقع کلمه کلیدی این پست، شامل یک سری اصطلاحات مرتبط نیز می‌شود.

پس اگر می‌توانید یک سری کلمات کلیدی مرتبط و با هدف انتخاب کنید، باید سعی کنید که برای هر پست، بیشتر از یک کلمه در نظر بگیرید، دقت داشته باشید که این کلمات نباید بیش‌ازحد طولانی باشند و باید کاملاً بهینه باشند.

درصورتی‌که نمی‌دانید چطور باید کلمات کلیدی مرتبط و مترادف که درعین‌حال بهینه باشند را پیدا کنید، می‌توانید از یک افزونه کمک بگیرید که در حال حاضر بهترین انتخاب شما می‌تواند افزونه یواست سئو باشد.

عدم بررسی کلمات مفرد یا جمع

خب بریم سراغ یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که شما باید دقت زیادی به آن داشته باشید یعنی استفاده از افعال مفرد یا جمع. شما باید تصمیم درستی در خصوص اینکه می‌خواهید از واژه به چه صورت استفاده کنید، بگیرید. فرض کنید که شما یک سایت دارید و در آن افزونه‌های وردپرسی را بررسی و یا حتی برای فروش می‌گذارید، شما باید مطمئن شوید که کدام‌یک از کلمات کلیدی “افزونه وردپرسی” یا افزونه‌های وردپرسی” انتخاب بهتری است.

به‌بیان‌دیگر شما باید بررسی کنید و ببینید که افراد از واژه جمع برای سرچ استفاده می‌کند یا منفرد؛ البته این را هم باید بدانید که گوگل قادر است که نسخه فرد و جمع را از هم تشخیص دهد، اما بااین‌حال، نتایجی که برای کاربر نمایش داده می‌شود و صفحات جستجو ممکن است متفاوت عمل کنند؛ به‌صورت کلی تعداد نتایج و صفحات نتیجه جستجو معمولاً با هم یکی نیستند، چراکه خواسته‌های کاربران، معمولاً با یکدیگر متفاوت است.

اگر بخواهید این اشتباه را در سایت خودتان تکرار نکنید، باید هدف از انتخاب کلمه کلیدی را پیدا کنید؛ مثلاً ممکن است کلی که کلمه مفرد را جستجو می‌کند، فقط دنبال این است که یک سری اطلاعات به دست آورد و در عوض کسی که از نسخه جمع استفاده می‌کند، ممکن است به دنبال خرید و مقایسه باشد؛ پس هدف از انتخاب کلمات کلیدی را در اینجا هم باید در نظر بگیرید.

امیدواریم با کمک این مقاله بتوانید کلمات کلیدی بهتری را برای پست‌های خود در نظر بگیرید. موفق و پیروز باشید. 🙂

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.