دیجی اسکریپت

ایجاد پشتیبان و بازگردانی فایل های وردپرس با UpdraftPlus | دیجی اسکریپت

ایجاد پشتیبان و بازگردانی فایل های وردپرس با UpdraftPlus
[ad_1]

ایجاد پشتیبان و بازگردانی فایل های وردپرس با UpdraftPlus

ایجاد پشتیبان و بازگردانی فایل های وردپرس

هنگامی‌که با وردپرس سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید پس ۱۰۰% نیاز است یک فایل بکاپ از سایت وردپرسی خود ایجاد کنید. به این دلیل که هکرها تلاش می‌کنند رمز را یافته، حمله کنند و یکسری فایل‌های مخرب را وارد سایت شما کنند.

نگران نباشید با افزونه که امروز معرفی میکنم به راحتی و حیلی آسان این عمل را اجرا کنید.  نام افزونه، UpdraftPlus است، یک افرونه قدرتمند از سایر افزونه های پشتیبان گیری می باشد. با چند گزینه ساده میتوانید از تمام اطلاعات و دیتابیس سایت خود بکاپ تهیه کرده و حتی آن را به وب سایت دیگری توسط ftp و ابزارهای دیگری که این افزونه پشتیبانی میکند انتقال دهید.

نحوه کار با افزونه UpdraftPlus

همانند همیشه افزونه را نصب  فعال کنید، سپس گزینه جدیدی به نام پشتیبان گیری UpdraftPlus به منو تنظیمات در پیشخوان وردپرس اضافه می شود.

صفحه افزونه

پس از وارد شدن به صفحه افزونه، در تب اول سه دکمه آبی رنگ مشاهده می کنید. در اولین گام روی دکمه تهیه نشخه پشتیبان کلیک و تیک گزینه های بکاپ از (دیتابیس و تمامی فایل های وردپرس) را بزنید. چند لحظه صبر کنید تا بکاپ سایت وردپرسی شما تهیه شود.

تهیه پشتیبان از وردپرس

سپس میتوانید برای بازگردانی نسخه پشتیبان روی دکمه بازنشانی کلیک کنید و بخش های مورد نظرتان را انتخاب و بازگردانید. و با کلیک بر روی دکمه تکثیر / مهاجرت کردن میتوانید بکاپ تهیه شده را به سایت دیگر انتقال دهید. به همین راحتی 😀

حتی می توانید در بخش پشتیبان های موجود، فایل بکاپ را مشاهده و آن را حذف و یا بازنشانی کنید.

بازگردانی بکاپ وردپرس

در این قسمت نیز چند گزینه وجود دارد که در زیر بررسی میکنیم:

آپلود فایل‌های پشتیبان: فایل‌های را به‌صورت دستی از کامپیوتر خود آپلود نمایید.

جستجوی مجدد فولدر جهت ایجاد بکاپ: اسکن مجدد پشتیبان هایی که به صورت دستی بارگذاری شده اند. 

اسکن دوباره فضا: در صورتی که بکاپی بر روی فضاهای آنلاین داشته باشید نمایش داده می‌شود.

سپس در تب تنظیمات، میتوان برای گرفتن بکاپ(فایل ها، دیتابیس) زمانبندی مشخصی تعیین کرد و حتی میتوان به صورت دستی بکاپ تهیه کرد.

تب تنظیمات افزونه

در زیر نیز میتوان بکاپ ایجاد شده را علاوه بر اینکه به هاست خود انتقال دهید به هاست یا سایت و فضای آنلاین دیگری انتقال دهید. (بهتر است تنها به هاست خود انتقال ندهید، چون ممکن است اطلاعات سرور شما از بین رود) تنظیمات دیگری نیز وجود دارد، مانند:

قرار گرفتن در فایل های پشتیبان: در این بخش می‌توانید فایل‌هایی را که قصد دارید در نسخه پشتیبان شما قرار بگیرند را انتخاب کنید.

ایمیل: برای ارسال گزارش به شما این گزینه را انتخاب کنید.

در صورت نیاز تنظیمات حرفه ای را مشاهده و بررسی کنید.

به همین سادگی از سایت وردپرسی خود پشتیبان تهیه کردید. توصیه می کنیم پس از راه اندازی سایت خود حتما از  اطلاعات وردپرس و هاست خود یک پشتیبان تهیه کنید.

موفق و پیروز باشید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.