دیجی اسکریپت

تغییر پیوند یکتا پست تایپ سفارشی در وردپرس | دیجی اسکریپت

تغییر پیوند یکتا پست تایپ سفارشی در وردپرس
[ad_1]

تغییر پیوند یکتا پست تایپ سفارشی در وردپرس

آیا امکان دارد ساختار پیوند یکتای پست های سفارشی را تغییر داد؟ بطور پیش فرض می توان ساختار پیوند یکتای پست های عادی (نوشته ها) را تغییر داد اما برای پست سفارشی این کار بطور عادی امکان پذیر نیست. در این مقاله قصد داریم به شما نحوه تغییر پیوند یکتای پست های سفارشی را آموزش دهیم.

web-link

چرا پیوند یکتای پست های سفارشی را تغییر دهیم؟

وردپرس از ساختار آدرس سئو شده استفاده می کند که باعث می شود آدرس های وردپرس در موتورهای جستجو قابل خواندن باشند. این آدرس های سئو پیوند یکتا نامیده می شود. می توانید پیوند یکتا را با مراجعه به صفحه تنظیمات > پیوند یکتا سفارشی کنید. قبلا بهترین پیوند یکتا برای وردپرس را معرفی کردیم. با این حال شما فقط می توانید ساختار پیوند یکتا را برای پست های وبلاگ تغییر دهید.

اگر از انواع پست و طبقه بندی های سفارشی در وب سایت خود استفاده می کنید، وردپرس بطور پیش فرض از ساختار پیوند یکتا برای آنها استفاده می کند. بعنوان مثال اگر شما یک نوع پست سفارشی به نام Movies داشته باشید ساختار آدرس آن بصورت زیر خواهد بود:

http://example.com/movies/the-force-awakens/

اگر آرشیو پست سفارشی خود را فعال کرده باشید، آدرس صفحه آرشیو به اینصورت است:

http://example.com/movies/

این طرح آدرس سئو کاربر پسند است و در بیشتر موارد لازم به تغییر آن نیست. با این حال گاهی اوقات ممکن است بخواهید برای رفع نیاز های خودتان این آدرس را تغییر دهید. به راحتی می توانید ساختار پیوند یکتای پست های سفارشی را تغییر دهید. در ادامه به نحوه تغییر این موضوع خواهیم پرداخت.

 

تغییر پیوند یکتای پست های سفارشی

برای اینکار ابتدا باید افزونه Custom Post Type Permalinks را نصب و راه اندازی کنید. پس از فعالسازی به صفحه تنظیمات> پیوند های یکتا  رفته و Permalink Settings را برای انواع بخش های پست سفارشی انتخاب کنید.

 cpt-permalinks

در اینجا می توانید ساختار پیوند یکتا را از آیتم های تکی در انواع پست های سفارشی تغییر دهید. می توانید از تمام برچسب های استاندارد پیوند یکتا استفاده کنید. فرض کنیم شما می خواهید بجای آدرس پست از ID پست استفاده کنید؛ در اینصورت باید این برچسب را اضافه کنید:

/%post_id%/

توجه داشته که حتما اسلش ها را به اول و انتهای برچسب اضافه کنید. این اسلش ها بعنوان تفکیک کننده عمل می کنند و بدون آنها پیوند یکتا کار نخواهد کرد.

 

فراموش نکنید که دکمه ذخیره تغییرات را برای اعمال تنظیمات کلیک کنید. اکنون آیتم پیوند یکتای پست سفارشی به این شکل خواهد بود:

http://example.com/movies/133/

تعداد آدرس ها شناسه عددی هر پست در پایگاه داده وردپرس خواهد بود. به مثال دیگری در این مورد دقت کنید. مثلا می خواهید /year/ را به آدرس پست اضافه کنید. در این مورد باید از این برچسب استفاده کنید:

/%year%/%post_name%/

روی دکمه save برای آپدیت پیوند یکتا کلیک کنید. اکنون آیتم پیوند یکتا برای پست سفارشی اینگونه خواهد شد:

http://example.com/movies/2016/the-force-awakens/

مثال دیگری را با هم امتحان کنیم. فرض کنیم از طبقه بندی سفارشی ‘genre’ برای پست سفارشیه ‘movies’ استفاده می کنید، اکنون می خواهید یک مدت طبقه بندی سفارشی به آدرس اضافه کنید. برای این مورد باید از برچسب زیر استفاده کنید:

/%genre%/%post_name%/

دکمه save برای اعمال تغییرات کلیک کنید. آیتم پیوند یکتا برای اینو پست سفارشی به این صورت خواهد بود:

http://example.com/movies/sci-fi/the-force-awakens/

موفق و پیروز باشید.

نوشته تغییر پیوند یکتا پست تایپ سفارشی در وردپرس اولین بار در پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.