دیجی اسکریپت

تفاوت استیبل کوین و آلت کوین در چیست؟ | دیجی اسکریپت

تفاوت استیبل کوین و آلت کوین در چیست؟
[ad_1]

شاید شما به عنوان کسی که مطالب مرتبط با دنیای ارزهای دیجیتال را دنبال می کنید، با مفاهیم استیبل کوین و آلت کوین برخورد داشته اید. حال اینکه این مفاهیم چه هستند و چه تفاوتی میان آنها وجود دارد، مطلبی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

تفاوت استیبل کوین و آلت کوین در چیست؟

 

استیبل کوین چگونه کار می کند
استیبل کوین در واقع نوعی از کریپتوکارنسی است که هدف از طراحی آن کاهش میزان نوسانات قیمتی بوده است، به عبارتی استیبل کوین ها از سرمایه گذاران در مقابل نوسانات شدید قیمت ارزهای دیجیتال حفاظت می کنند. از استیبل کوین ها به عنوان ابزاری برای ذخیره ارزش و مبادله نیز استفاده می شود. استیبل کوین ها در واقع وابسته به یک دارایی ثابت می باشند. منظور از دارایی ثابت در اینجا می تواند طلا یا هر ارز فیزیکی و دارایی که بتوان قیمت مشخصی روی آن گذاشت و در مورد آن به یک توافق کلی رسید، باشد.

 

استیبل کوین ها توسط فردی خاص طراحی نشده اند و در واقع ساخت و پشتیبانی آنها توسط شرکت های بزرگ انجام می شود. صرافی های بزرگ نیز با هدف تسهیل مبادلات مالی برای کاربران و مهیا کردن شرایط فعالیت ایده آل برای آنها از چنین امکاناتی استفاده می کنند. از جمله مراجع دیگر ساخت و طراحی چنین ارزهایی می توان به بانکهای بزرگ و نهادهای مالی وابسته به دولت ها اشاره نمود.تتر بزرگترین استیبل کوین کنونی است که در سال ۲۰۱۴ با عنوان اولیه ریل کوین شروع به کار کرد و بعدها با نام تتر به یکی از ارزهای دیجیتال معروف تبدیل شد. تتر امروزه در میان چهار ارز دیجیتال برتر قرار دارد. قیمت تتر هم اکنون در محدوده ۱ دلار معامله می شود.

تفاوت استیبل کوین و آلت کوین در چیست؟

 

آلت کوین ها (altcoin)
در کل به تمامی ارزهای دیجیتالی که بعد از بیت کوین بوجود آمده اند، آلت کوین گفته می شود. توسعه دهندگان آلت کوین ها از کدهای پایه ای بیت کوین استفاده کرده و با اعمال تغییراتی کوچک روی آنها، ارزهای دیجیتالی همانند لایت کوین، دش، زی کش و … را بوجود آوردند. برخی نیز برای پوشش دهی به محدودیت های بیت کوین ایجاد شدند. چهارچوب و ساختار بسیاری از آلت کوین ها همانند بیت کوین است. در حال حاضر بیش از ۵ هزار ارز دیجیتال وجود دارد.

 

تفاوت استیبل کوین و آلت کوین در چیست؟

 

تجربه سرمایه گذاری ایمن
حال که با ارائه تعریف و بیان ویژگی های آلت کوین ها و استیبل کوین ها به تفاوت این دو رمز ارزها پی بردیم، می توانید با شناخت کافی اقدام به سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال بکنید. استفاده از یک وب سایت معتبر یکی از لازمه های یک سرمایه گذاری ایمن است، ما در همین راستا وب سایت تتر ایران را به شما معرفی می کنیم. شما با مراجعه به این سایت می توانید علاوه بر مشاهده قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال با آموزش های این سایت در خصوص استفاده از انواع کیف پولهای دیجیتال نیز همراه باشید. کیف پولهای نرم افزاری مطمئن ترین مکان برای ذخیره و نگهداری سرمایه های ارزشمند شما هستند بنابراین توصیه می کنم آموزش کار با کیف پول تراست والت را از دست ندهید.

۴
/
۵
(
۱

امتیاز

)

نوشته تفاوت استیبل کوین و آلت کوین در چیست؟ اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.