دیجی اسکریپت

حل ارور این سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند در وردپرس | دیجی اسکریپت

حل ارور این سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند در وردپرس
[ad_1]

این سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند

از وقتی وردپرس رو به نسخه جدید آپدیت کردیم، بارها با خطای “این سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند.” روبرو شدیم. منظور وردپرس از این خطا چیست و چرا از نسخه ۵٫۱ وردپرس این خطا در سایت‌های وردپرسی نمایش داده می‌شود. در این مقاله بصورت کامل در مورد این اخطار وردپرس و نحوه حل آن صحبت خواهم کرد.

متن کامل خطا به این شکل هست:

این سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند. لطفا صندوق ورودی ایمیل مدیر سایت را برای راهنمایی‌ها بررسی نمایید.

خطای وردپرس نسخه ۵٫۱

و در وردپرس انگلیسی:

The site is experiencing technical difficulties. Please check your site admin email inbox for instructions.

متن خطا در وردپرس انگلیسی

این خطا در واقع همان ارور ۵۰۰ قدیمی وردپرس هست. قبلا وردپرس در صورت وجود خطای برنامه نویسی یا مشکلات منابع سرور، خطای ۵۰۰ را نمایش می‌داد که وجهه چندان جالبی نداشت، همچنین به سایت‌های مختلفی مثل LiteSpeed یا Apache هم لینک می‌داد که اصلا از نظر سئو جالب نبود!

در این مطلب می‌خوانید:

این سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند.

اما حالا وردپرس در نسخه ۵٫۱ کمی هوشمند شده و قصد دارد خودش مشکلات خودش را حل کند. قبلا در آموزش حل ارور ۵۰۰ توضیح دادیم که چطور می‌توانید با استفاده از Debug کردن سایتتان، خطا را برطرف کنید. اما از نسخه ۵.۱ به بعد دیگر نیازی به فعال کردن دیباگ نیست. همان مکانیزم سلامت سایت وردپرس

پس چطور خطا را حل کنیم؟

در نسخه جدید کافیست پس از مشاهده این خطا، ایمیل مدیر سایت را چک کنید. نسخه جدید وردپرس یک ایمیل همراه با اطلاعات کامل در مورد دلیل خطا به شما ارسال خواهد کرد.

حالا باید دلیل خطا را مشاهده کنید. پس افزونه یا قالبی که باعث ایجاد این خطا شده را از طریق آدرس‌های موجود در فایل‌ ارور پیدا و حذف کنید.

معمولا خطا در انتهای ایمیل به این شکل ظاهر می‌شود:

خطاهای رخ داده در وردپرس
خطاهای رخ داده در وردپرس

دیروز موقع کار با پنل وردپرس سایت خودمان، خطای این سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند نمایان شد و ایمیل بالا را دریافت کردم.

در خطای بالا مشخص می‌شود که فایل مربوط به افزونه Easy Digital Downloads خطا را ایجاد کرده. البته باید دقت داشته باشیم دلیل خطا Maximum execution time of 300 seconds بوده و این فایل برای اجرا بیش از ۳۰۰ ثانیه زمان نیاز داشته و عملا یک پروسه با بیش از ۳۰۰ ثانیه طبیعتا باید با خطا مواجه شود. چون بار زیادی روی سرور ایجاد خواهد کرد. پس می‌توانیم برای یک بار از این خطا چشم پوشی کنیم. چون سایت ما بدون مشکل کار می‌کند.

ورود به پنل مدیریت وردپرس برای حل ارور ۵۰۰

یک قابلیت بسیار جالب که نسخه جدید وردپرس اضافه کرده. قابلیت ورود به پنل مدیریت وردپرس حتی با وجود ارور ۵۰۰ هست.

قبلا اگر سایت ارور ۵۰۰ داشت نمی‌توانستید حتی وارد پنل مدیریت وردپرس شوید و افزونه‌ها را غیر فعال کنید. اما در نسخه جدید تنها کافیست این آدرس را در مرورگر وارد کنید تا بتوانید وارد پنل مدیریت وردپرس شده و مشکلات را بررسی و حل کنید:

Recovery Mode در وردپرس
Recovery Mode در وردپرس

چیزی شبیه به Recovery Mode ویندوز هست که با وجود اختلال در کارکرد سیستم عامل می‌توانید وارد ویندوز شده و مشکلات را برطرف کنید.

به همین راحتی 🙂 موفق باشید.

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.