دیجی اسکریپت

» دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای وب‌سایت مهم است

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای وب‌سایت مهم است
[ad_1]

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای وب‌سایت مهم است

شاید از خود بپرسید دیجیتال مارکتینگ چیست؟ به زبان ساده دیجیتال مارکتینگ به معنای بازاریابی دیجیتال است. در چند دهه‌‌‌ی اخیر کسب‌وکارهای اینترنتی، نسبت به گذشته رونق بیشتری پیدا کرده‌اند. با شیوع بیماری کرونا، احتیاج و درخواست‌ها برای این‌گونه مشاغل افزایش چشم‌گیری داشته و کاربران و همچنین صاحبان کسب‌وکار را به سمت خرید و فروش آنلاین ترغیب کرده است. در این مقاله می‌خواهیم با شما درباره‌ی چگونگی سوق دادن کسب‌وکارتان به سمت دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم. در دنیای مدرن، امروز به احتمال بسیار زیاد اولین برخوردهای شما با مشتریان در وب‌سایت‌تان اتفاق می‌افتد، پس سایت شما نقش بسیار مهمی در جلب توجه مشتری دارد. اگر شما مدیر کسب‌وکاری هستید یا اگر دنبال مهارتی برای درآمدزایی می‌گردید به شما توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

منظور از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست

وقتی شما از انواع ابزارها و روش‌های اینترنتی نوین استفاده می‌کنید تا ایده‌ها و نظرات خود را مطرح کنید؛ یا کسب‌وکارتان را در بازارهای دیجیتال رونق دهید؛ یا اینکه با رعایت اصول مارکتینگ در معرفی محصول و پیش‌برد فروش آن از طریق فضای مجازی به بازاریابی موفقی برسید؛ در واقع در حال انجام دیجیتال مارکتینگ هستید. معنای واژه مارکتینگ همان بازاریابی است. بنابراین هرکاری با استفاده از ابزارهای آنلاین و اینترنت انجام دهید، به آن دیجیتال مارکتینگ می‌گویند.

کجا می‌توانیم بازاریابی انجام دهیم

شما در انواع Social Media ها مثل: اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، تلگرام و… و انواع پلتفرم‌های ویدئویی مثل: یوتیوپ، آپارات، نماشا و… می‌توانید به راحتی بازاریابی کنید. البته اخیرا برنامه دیگری به نام کلاب هاوس (Clubhouse) روی کار آمده است که با استفاده از آن می‌توانید به خوبی خودتان و کسب‌وکارتان را معرفی کنید. نکته‌ حائز اهمیت این است که حتما نیازی نیست شما حضور فیزیکی در محل کارتان داشته باشید. بلکه می‌توانید همانطور که در خانه‎‌تان روی کاناپه دراز کشیده‌اید و سیستم جلو روی شماست، تنها با چند کلیک به تجارت بپردازید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست

برخی از وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ
برخی از وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ

کارشناس دیجیتال مارکتینگ در کل وظایف خیلی زیادی را بر عهده دارد. شرکت‌های مختلف افراد زیادی را به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ استخدام می‌کنند و وظایف هر فرد کاملا متفاوت است. برای مثال برخی شرکت‌ها آگهی استخدام برای کارشناس دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌دهند و تنها می‌خواهند شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کند. اما برخی از شرکت‌ها هم یک کارشناس دیجیتال مارکتینک استخدام می‌کنند که تمام کارها از جمله مدیریت سایت، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا و… را انجام دهد.

در کل یک فرد که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت کرده است؛ وظایف مختلفی را می‌تواند بر عهده داشته باشد. در قسمت زیر برخی از این وظایف را شرح داده‌ایم.

  • مدیریت سایت
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی
  • بهینه‌سازی و سئو سایت
  • تولید محتوا و نظارت بر تولید محتواهای انجام شده
  • تبلیغات هدفمند و جذب مشتری

دیجیتال مارکتینگ و اقدامات بعد از خرید

مدیر وب‌سایت تلاش می‌کند تا با تبلیغات و مدیریت Social Media مشتری‌های قبلی را به خرید مجدد ترغیب کند. در کل کارشناس دیجیتال مارکتینگ با استفاده از ابزارهای مختلف مثل پیامک، ایمیل و سایت و…. تلاش می‌کند تا معرفی و فروش محصولات به بهترین شکل ممکن انجام شود.

دیجیتال مارکتینگ در همه‌ی بیزنس‌ها جوابگو است

صنعت دیجیتال مارکتینگ فارغ از نوع کسب‌وکاری که دارید و چیزی که می‌فروشید، می‌تواند جوابگو باشد. البته به این موضوع هم دقت کنید که دیجیتال مارکتینگ خودش دارای شاخه‌ها و متدهای مختلفی است. شما نمی‌توانید برای هر کسب‌وکاری از یک روش خاص استفاده کنید و یک شکل حرکت کنید. چرا که ممکن است هر روشی برای هر کسب‌وکاری مناسب نباشد.

تفاوت تبلیغات سنتی و بازاریابی دیجیتال

تبلیغات سنتی و کلاسیک با استفاده از بیلبورد
تبلیغات سنتی و کلاسیک با استفاده از بیلبورد

درست است که تبلیغات در فضای بازاریابی کلاسیک رایج‌تر است و امکان دارد عموم مردم آن‌ها را ببینند. ولی در عوض هزینه‌ی بیشتری باید بابت آن پرداخت کنید. البته باید بگوییم با وجود این که تبلیغات شما روی بنرها و… در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، ممکن است حساسیت و توجه لازم را برای ترغیب مشتری به خرید به وجود نیاورد. ولی در عوض فضای دیجیتال موثرتر است. چرا که مشتری با جستجو، بررسی و مقایسه گزینه‌ها؛ سپس با کلیک نهایی خودش محصول را انتخاب می‌کند.

سخن پایانی

پس همانطور که متوجه شدیم، امروزه یکی از بهترین روش‌های فروش محصولات و معرفی کسب‌وکارها دیجیتال مارکتینگ است. در واقع اگر در این مسیر به درستی قدم بردارید و حرفه‌ای عمل کنید، پیشرفت چشم‌گیری خواهید داشت. ممنونیم که تا انتهای کار با ما همراه بودید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

موفق باشید. 🙂

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.