دیجی اسکریپت

ساخت سایت IR به صورت عملی و قدم به قدم | دیجی اسکریپت

ساخت سایت IR به صورت عملی و قدم به قدم
[ad_1]

ساخت سایت با دامنه IR به صورت عملی

این روزها به لطف توسعه گوشی‌­های هوشمند و کامپیوتر­ها، بازاریابی دیجیتالی جای خود را در میان اکثر کسب‌وکار­ها باز کرده است. اکثر مردم سعی می‌­کنند که یک وب‌سایت قدرتمند برای کسب‌وکار خود داشته باشند یا برخی علاقمند هستند که یک وب‌سایت شخصی داشته باشند. اولین قدم برای ساختن یک وب‌سایت، خرید هاست و دامنه است. برای خرید هاست و دامنه می‌­توان برحسب نیاز خود از یک شرکت ارائه دهنده این خدمات استفاده کرد. اما آیا نحوه خرید و ثبت همه دامنه‌ها به یک شکل است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه ثبت و ساخت سایت ir را بررسی کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

هاست و دامنه چیست

پیش از آن‌که به اصل مطلب برسیم، می‌خواهیم به صورت اجماعی بررسی کنیم که منظور از هاست و دامنه چیست و چه تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد.

در حالت کلی به فضایی که در اختیار کاربر قرار می­‌گیرد تا اطلاعات و فایل‌های سایت خود را در آن‌ بارگذاری و ذخیره کند، هاست گفته می­‌شود. در واقع هاست بخشی از یک کامپیوتر همیشه روشن و همیشه متصل به اینترنت است و کاربر با اجاره آن، بخشی از یک سرور را در مدت مشخصی اجاره می‌­کند.

 در دنیای وب، پسوند دامنه‌ها متفاوت است. از جمله پرکاربردترین پسوندها می‌توانیم به com و net و org اشاره کنیم. اما برخی از دامنه‌ها مخصوص یک منطقه و یک کشور محسوب می­‌شوند، به عنوان مثال دامنه ir مربوط به کشور ایران است و دامنه ae مشخصه کشور امارات است.

برخی از پسوندهای دامنه و قیمت‌های آن
برخی از پسوندهای دامنه و قیمت‌های آن

به طور معمول در خرید و ثبت دامنه­‌های عمومی محدودیت خاصی وجود ندارد. اما برای ثبت دامنه‌های محلی و منطقه‌ای محدودیت‌­ها و مراحلی وجود دارد. به عنوان مثال برای ثبت یک دامنه ir و ساخت سایت ir باید یک سری مراحل طی شود. با ما همراه باشید تا نحوه ثبت این دامنه و ساخت یک سایت با دامنه محلی را بررسی کنیم.

تفاوت دامنه IR و COM

راستش را بخواهید، دامنه‌ها از نظر ارزش هیچ تفاوتی ندارند. دامنه IR زیر نظر مرکز ثبت دامنه کشوری ایران کنترل و مدیریت می‌شود و دامنه COM زیر نظر ICANN که یک موسسه بین‌المللی هست. تفاوتی بین این دو نیست و تنها تفاوت در پسوند سایت شماست. همچنین برای ثبت دامنه COM حدودا ۱۱ دلار و برای ثبت دامنه IR حدود ۵ هزار تومان به صورت سالانه پرداخت می‌کنیم. اطلاعات بیشتر…

مراحل کلی ساخت سایت IR

برای ثبت دامنه IR باید در سایت ایرنیک مراحل ثبت‌نام و ساخت حساب کاربری را طی کنیم.

صفحه اصلی سایت nic.ir
صفحه اصلی سایت nic.ir

باید در سایت ایرنیک به نشانی nic.ir  وارد شویم و پس از ثبت‌­نام و وارد کردن اطلاعات و تایید ایمیل، شناسه ­کاربری دریافت کنیم.

ثبت نام در سایت ایرنیک
ثبت نام در سایت ایرنیک

سپس به پنل کاربری خود در این سایت وارد می­‌شویم و از قسمت دامنه‌ها، گزینه ثبت دامنه را انتخاب می­‌کنیم.

ثبت دامنه IR در ایرنیک
ثبت دامنه IR در ایرنیک

در قسمت ثبت دامنه باید نام دامنه مورد نظرمان را وارد کنیم. اگر این دامنه قبلا ثبت شده باشد متاسفانه دیگر امکان خرید آن تا زمان آزاد سازی مجدد وجود ندارد. اما اگر این دامنه آزاد یا ثبت نشده باشد می­‌توان مراحل خرید آن را انجام داد.

در مرحله بعد باید تعیین کنیم که برای چه مدتی قصد ثبت کردن دامنه را داریم و می‌­توان مدت زمان آن را از یک سال تا چند سال تعیین کرد. پس از تایید مدت زمان، باید مرحله پرداخت را انجام دهیم. پس از پرداخت مبلغ تعیین شده، دامنه مورد نظر تحت مالکیت ما در می‌­آید.

 دامنه ir خریداری شده از زمان پرداخت به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت، زمان برای فعال سازی نیاز دارد. در پنل کاربری سایت ایرنیک و در قسمت دامنه‌های ثبت شده، می­‌توان تعیین کرد که رابط کاربری این دامنه به چه صورتی باشد. اگر در قسمت رابط، گزینه “خودم”را انتخاب کنیم، تنها خودمان به تنظیمات دامنه دسترسی داریم. اما اگر گزینه ” خودم و دیگران” را انتخاب کنیم، خودمان و شرکت ارائه دهنده هاست به آن دسترسی خواهیم داشت.

سوالات متداول

آیا برای ثبت دامنه و ساخت سایت ir نیاز به ارسال مدارک داریم

برخی مواقع برای ثبت دامنه‌های ir با نام‌های خاص و… باید برای سایت ایرنیک مدارک هویتی ارسال کنیم. در مواردی که نام دامنه موضوع خاص و پیچیده داشته باشد؛ در هنگام ثبت ایرنیک از ما مدارک هویتی می‌خواهد. این مدارک شامل تصویر کارت ملی و گواهی عدم سواستفاده از دامنه‌ها است. این مدارک باید به صورت اسکن شده در قالب فایل PDF و از طریق قسمت ارسال تعهدنامه برای شناسه بارگزاری شوند.

آیا دامنه ir را فقط می‌­توان از ایرنیک خریداری نمود

دامنه ir را می­‌توان از سایت ایرنیک یا برخی از سایت­‌های ارائه دهنده هاست خریداری نمود. اما باید توجه نمود که اگر قصد خرید دامنه از شرکت‌های ارائه دهنده هاست را داریم حتما باید در سایت ایرنیک ثبت‌نام کرده باشیم و شناسه فعال کاربری داشته باشیم. در غیر این‌صورت دامنه به نام شما ثبت نخواهد شد و شما مالکیتی روی دامنه نخواهید داشت.

چگونه دامنه را به هاست متصل کنیم

پس از خرید دامنه و هاست باید مراحل اتصال دامنه و هاست به یکدیگر را انجام دهیم. برای این منظور در قست تنظیمات دامنه باید DNS های مربوط به دامنه را دریافت و کپی کنیم و DNS های دریافتی را در قالب یک تیکت به پشتیبانی شرکت ارائه دهنده هاست اعلام نماییم. معمولا ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان برای اتصال دامنه ir به هاست لازم است. پس از اتصال دامنه به هاست، می­‌توان با جستجو نام دامنه در مرورگر، سایتمان را مشاهده کنیم.

آموزش رایگان ساخت سایت

در ادامه باید خرید هاست و نصب وردپرس روی هاست را انجام دهید. شاید تا همین‌جا هم فرایند انجام کار برای شما سخت بنظر برسد. اما فرایند ساخت سایت ir بسیار ساده است. کافیست دوره رایگان ۲ ساعته آموزش ساخت سایت را ببینید. در عرض ۲ ساعت به شما یاد می‌دهیم چگونه سایت خود را بسازید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.