دیجی اسکریپت

قوانین تولید محتوا که باید آهسته و پیوسته رعایت کنیم. | دیجی اسکریپت

قوانین تولید محتوا که باید آهسته و پیوسته رعایت کنیم.
[ad_1]

قوانین تولید محتوا
قوانین تولید محتوا

وقتی صحبت از تولید محتوا و یادگیری نحوه تولید محتوا برای سایت و شبکه‌های اجتماعی می‌شود، طبیعتا روش‌ها و ابزار‌های بسیار زیادی برای این‌کار پیدا خواهید کرد. اما در هیچ مقاله‌ای به‌صورت کاملا عملی همراه با مثال‌های واقعی نمی‌توانید روشی را پیدا کنید که به شما توضیح دهد چگونه محتوای خوب تولید کنید. محتوایی که می‌تواند به شما کمک کند تا فروش بیشتری داشته باشید. در این مینی دوره، آموزش تولید محتوا همراه با روش‌ها و ابزار‌های تولید محتوای حرفه‌ای و البته ابزار‌های ارزان قیمت را به شما توضیح خواهیم داد. همراه ما باشید با مجموعه مقالاتی که ارزش چندین دوره حرفه‌ای را خواهد داشت. در جلسه اول قصد دارم شما را با قوانین تولید محتوا آشنا کنم.

روش‌ها و قوانینی که در این مقاله معرفی خواهم کرد، هم برای وب‌سایت و هم برای اینستاگرام قابل اجراست.

قوانین تولید محتوا

در ابتدای کار بیایید چند قانون تولید محتوا را با هم مرور کنیم. اول این‌که قرار نیست شما با تولید محتوا از همان روز اول شروع به کسب درآمد و نتیجه گرفتن کنید. وقتی شروع به تولید محتوا روی سایت میهن وردپرس کردیم سایت ما چنین شکل و شمایلی داشت:

سایت میهن وردپرس در روز نخست
سایت میهن وردپرس در روز نخست

قانون ۱: سعی کنید از مسیر لذت ببرید.

بعد از کمی تولید محتوا با این‌که ورودی خوبی نداشتیم اما تصمیم گرفتیم باز هم کار را ادامه دهیم تا ببینیم چه خواهد شد. راستش را بخواهید اگر بخواهم بهترین روش برای ناامید نشدن از تولید محتوا را بگویم، باید گفت تولید محتوا مثل یک مسافرت هست. نباید فقط به فکر مقصد باشید. بلکه باید از مسیر لذت ببرید. اگر بخواهید با هر کلمه نوشتن، به این فکر کنید که چرا من ورودی گوگل ندارم؟! هیچ‌وقت به هیچ نتیجه‌ای نخواهید رسید.

قانون ۲: رقبا هم روزی از صفر شروع کردند.

دوم این‌که قرار نیست همان روز اول کسب‌و‌کار رتبه ۱ حوزه کاری خود باشید. از رقبا هم نترسید. وقتی شروع به‌کار کردیم، رقبایی داشتیم که چندین سال سابقه فعالیت داشتند. اما من همیشه به این امید بودم که روزی ما هم مثل این رقبا خواهم بود. همیشه به اولین روز رقیب فکر می‌کردم. طبیعتا او هم روز اولی داشته. پس اصلا به رقبا فکر نکنید. رقبا دشمن شما نیستند. بلکه چراغ راهی هستند برای شما. اشتباهات آن‌ها را تکرار نکنید و از کارهای خوب آن‌ها الگوبرداری کنید. اصلا کار اشتباهی نیست!

این طرز فکر را ادامه دادیم تا جایی که میهن وردپرس به رتبه اول وب‌سایت‌های وردپرسی در ایران دست پیدا کرد.

قانون ۳: دست بر ندارید. اگر اصولی محتوا تولید کنید موفق خواهید شد.

این قانون مکمل قانون اول است. از کار خود دست نکشید. اگر اصولی و طبق روش‌هایی که در این مقاله به شما می‌آموزیم شروع به تولید محتوا کنید، هیچ‌وقت ناامید نخواهید شد. در عوض اگر بخواهید ۱ محتوا امروز، ۲ محتوا هفته دیگر و یک نصف محتوا (😂) یک ماه دیگر تولید کنید، هیچ‌وقت موفق نخواهید شد. بلکه زمان خود را صرف کار بیهوده‌ای کرده‌اید.

قانون ۴: تولید محتوا را دوست ندارید؟ کسب‌و‌کار اینترنتی را فراموش کنید.

تولید محتوا کار همیشگی شماست. حتی اگر یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای داشته باشید، باز هم باید بررسی و نظارت بر تولید محتوا را ادامه دهید.

دل نوشته: امروز بعد از حدود ۶ سال تولید محتوا در میهن وردپرس، روزانه چندین ساعت برای نظارت بر تولید محتوا در میهن وردپرس وقت می‌گذارم. البته دوستانی هستند که بعد از چندین سال دیگر خودشان وقتی برای تولید محتوا روی سایت‌شان نمی‌گذارند. مطمئن هستم نتیجه این‌کار افول روز به روز کسب‌و‌کارهایشان خواهد بود. هر چه باشد، کسب‌و‌کارهای نوین تفاوت زیادی با یک شرکت تولیدی که از افراد تیم به عنوان اهرم زمانی استفاده می‌کردند دارد.

قانون ۵: همه نیکویی کن اگر بِخرَدی

قرار نیست چیزهایی را برای خود نگه دارید و به کاربر نگویید. بسیاری از ما همیشه سعی می‌کنیم چیزهایی را در دل خود نگه داریم و به هیچ‌کس آموزش ندهیم. اما دنیای کسب‌و‌کار امروز بسیار تفاوت دارد. اگر شما دانش را ارائه نکنید مطمئن باشید رقیب شما ارائه خواهد کرد و به کاربر همه چیز را توضیح می‌دهد. آنوقت رقیب است که دانش را منتقل کرده و این دانش از آن رقیب خواهد بود. به قول فردوسی که می‌گوید: همه نیکویی کن اگر بِخرَدی

اگر می‌خواهید خرد به خرج دهید و یک مرجع واقعی باشید. همه چیز را بگویید. البته واقعا بدانید که دارید درباره چه چیزی حرف می‌زنید! بعضی از مدرس‌ها نمی‌دانند چه می‌گویند. فقط می‌گویند!

قانون ۶: زرد بازی و شو آف را کنار بگذارید!

چیزی که این روز‌ها در اینستاگرام و یا صفحه اول بسیاری از وب‌سایت‌ها زیاد می‌بینیم. قرار نیست با نشان دادن ماشین و خانه خود در اینستاگرام و وب‌سایت، خودتان را فرد موفقی نشان دهید. از کجا معلوم که این ماشین و خانه اجاره‌ای نیست؟! تقریبا دوره این کارها به پایان رسیده. هر چند با این‌کار بسیاری از کاربران تازه‌کار را به سمت خود جذب خواهید کرد. اما بالاخره روزی کاربر متوجه خواهد شد که این شوآف‌ها فقط برای مدت زمان کمی سودآور بوده.

تصویر زیر پاسخ من به پیام یکی از عزیزان نزدیک درباره شوآف‌های دوستان همکار بود:

این تصویر با کسب اجازه از طرف مقابل اینجا قرار می‌گیرد.
این تصویر با کسب اجازه از طرف مقابل اینجا قرار می‌گیرد.

مهم نیست شما چقدر از کار خود کسب درآمد کرده‌اید. درست است من برای خریدن خانه یا ماشین خودم شب و روزهای زیادی تلاش کرده‌ام. اما به احتمال زیاد اتفاقات بسیار کوچک هم نقشی در این موفقیت داشته‌اند. همکاران و دوستان بسیار خوبی که من جذب کردم و شاید شما چنین افرادی را به راحتی پیدا نکنید. مشاور املاکی که توانست معامله بسیار خوبی برای من پیدا کند و فرد فروشنده‌ای که بسیار محترم بود. طبق قانون جذب اگر شما فرد مثبتی باشید به احتمال زیاد افراد مثبتی را به سمت خود جذب خواهید کرد. اما بیایید کمی‌هم اتفاقات خوب را در قضیه دخیل کنیم.

پس بیایید ذهنیت خود را تغییر دهیم. قرار نیست اگر شما آموزش طراحی سایت ارائه می‌کنید و از طریق فروش آموزش طراحی سایت یک خانه گران‌قیمت خریده‌اید، طراحان سایتی که می‌خواهند از شما آموزش تهیه کنند هم دقیقا چنین خانه‌ای داشته باشند.

از قضیه اصلی خارج شدیم. قوانین تولید محتوا را چندین بار مرور کنید. به آن‌ها پایبند باشید. ممکن است به زودی به کسب درآمد نرسید اما قول می‌دهم به یک درآمد پایدار خواهید رسید.

منتظر مقاله بعدی درباره روش‌های تولید محتوا باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.