دیجی اسکریپت

ویژوال کامپوزر یا المنتور؟ نبرد دو صفحه ساز برتر وردپرسی | دیجی اسکریپت

ویژوال کامپوزر یا المنتور؟ نبرد دو صفحه ساز برتر وردپرسی
[ad_1]

ویژوال کامپوزر یا المنتور؟

ویژوال کامپوزر و المنتور هر دو ازجمله پلاگین‌های بسیار کاربردی و مدرن ویرایشگر محتوای وردپرس هستند. این دو افزونه سایت‌ساز تقریباً عملکرد یکسانی دارند و ویژگی‌های یکسانی را ارائه می‌دهند. این دو افزونه به کاربران خود این امکان را می‌دهند که ساختار و چیدمان صفحات و پست‌های وردپرس را به‌دلخواه خود طراحی کنند البته این در حالی است که برای این کار نیاز به هیچ‌گونه مهارتی درزمینه کد نویسی نخواهند داشت. حالا مسئله اینجاست. ویژوال کامپوزر یا المنتور؟

افزونه Elementor اولین بار در سال ۲۰۱۶ به دنیای وردپرس معرفی شد و هم‌اکنون دارای بیش از ۲ میلیون نصب فعال است. Visual Composer نیز در سال ۲۰۱۷ عرضه شد (البته با نام جدید WP Bakery) و تاکنون توانسته بیش از ۱۰۰k نصب فعال داشته باشد. هردوی این افزونه‌ها عملکردهای بسیار عالی دارند.

در این مطلب می‌خوانید:

ویژوال کامپوزر یا المنتور؟

در اینجا بررسی می‌کنیم که چطور توسعه‌دهندگان می‌توانند از این دو پلاگین در قالب وردپرسی خود استفاده می‌کنند.

سیستم مورد نیاز برای اجرا

ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که برای استفاده از این پلاگین‌ها به چه مواردی نیاز دارید که ما در اینجا برای شما شرح خواهیم داد. افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر یک سری تفاوت با یکدیگر دارند و شما برای استفاده از این افزونه‌ها نیاز به موارد متفاوتی از یکدیگر دارید، به‌عنوان مثال شما برای استفاده از افزونه المنتور نیازی به هیچ موردی به‌جز گزینه‌های عمومی وردپرس ندارید و به‌راحتی می‌توانید بعد از نصب از آن استفاده کنید اما برای اینکه بتوانید به ویژوال کامپوزر دسترسی داشته باشید باید تجربه کار با زبان برنامه‌نویسی Webpack 4.0 or higher و Node 8.0 را داشته باشید.

لایسنس و هزینه استفاده

المنتور به‌صورت پرمیوم و رایگان در دسترسی کاربران وردپرس قرار دارد، البته ادغام قالب فقط با نسخه‌های رایگان امکان‌پذیر است. شما این امکان را ندارید که از نسخه‌هایی که قبلاً بر روی یک سایت استفاده‌شده و یا دوباره فروخته‌شده‌اند بر روی قالب خود استفاده کنید، هر نسخه‌ای که شما خریداری می‌کنید شامل لایسنس هستند که تنها برای یک سایت قابل‌استفاده هستند.

درواقع هر پلاگینی که شما خریداری می‌کنید دارای یک مجوز است که به شما این اجازه را نمی‌دهد از یک پلاگین در چند قالب استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید کاربران خود را برای دسترسی به امکانات بیشتر تشویق به خریداری نسخه حرفه‌ای کنید.

نسخه‌ی رایگان Elementor در مخزن پلاگین‌های wordpress.org میزبانی می‌شود، بنابراین نیازی ندارید که برای استفاده آن را در بسته‌ی نسبی قالب خود وارد کنید، البته این در صورتی است که نسخه رایگان ویژوال کامپوزر در wordpress.org موجود نمی‌باشد و شما برای داشتن نسخه رایگان این پلاگین یا باید آن را بارگیری کنید و در بسته‌های نصبی قالب خود قرار دهید.

همان‌طور که گفته شد این پلاگین‌ها دارای دو نسخه رایگان و حرفه‌ای هستند، هر دو نسخه‌ی این افزونه‌ها امکانات بسیاری در اختیار شما قرار می‌دهند؛ نسخه رایگان این افزونه‌ها امکاناتی مانند ویرایشگر با سرعت‌بالا، ابزارک‌ها و ماژول‌های رایگان و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهند. علاوه‌بر این شما باید با استفاده از امکاناتی که این افزونه‌ها در اختیارتان قرار می‌دهند قالب سایت خود را سفارشی‌سازی کنید و باعث توسعه سایت خود شوید.

API توسعه دهنده

هیچ‌یک از دو افزونه‌ای که به آن‌ها اشاره کردیم مبتنی بر کدهای کوتاه نیستند، در این افزونه‌ها یک عنصر به‌عنوان بخشی مستقل از سیستم توصیف‌شده است درواقع بلوکی مبتنی بر HTML که می‌تواند رسانه و محتوای پویا را تولید کند. هر عنصر دارای یک تصویر پیش‌نمایش زنده، یک تصویر کوچک، یک دسته‌بندی و یک مؤلفه مبتنی بر واکنش است، همچنین تمامی عناصر دارای پوشه‌ای با JavaScript،json،PHP،CSS و پرونده‌های رسانه‌ای است. البته سیستم عناصر ویژوال کامپوزر کمی پیچیده است و برای درک بهتر آن باید با React آشنا باشید.

ساخت ابزارک سفارشی در افزونه Elementor تفاوت چندانی با ایجاد ویجت در وردپرس ندارد و برای ساخت آن می‌توان از Widget_Base استفاده کرد.

به‌صورت کلی می‌توان بیان کرد که کارکرد و ساخت عناصر جدید در افزونه المنتور به‌مراتب از ویژوال کامپوزر راحت‌تر می‌باشد.

نتیجه‌‌گیری کلی

در اینجا ما برای شما ویژگی‌های دو پلاگین ویژوال کامپوزر و المنتور را به‌صورت جدولی در کنار یکدیگر قرار خواهیم داد تا مقایسه برای شما راحت‌تر باشد و تصمیم‌گیری برای شما ساده‌تر باشد.

ویژوال کامپوزر Elementor
نصب فعال بیش از ۱۰۰ هزار بیش از ۲ میلیون
المنت‌‌های نسخه رایگان ۵۰ المنت ۳۰ ابزارک اصلی
API توسعه دهنده عالی عالی
موارد ضروری اضافی Webpack 4.0 یا بالاتر, Node 8.0 نیازی ندارد
افزونه‌‌های اضافی تقریبا ۵ افزونه اضافی ۱۰+ رسمی
تم‌‌های سازگار در Themeforest تعداد بسیار بالا ۳۵۰+
سهولت ادغام و توسعه ۳٫۵ ۵
قالب‌‌های پیش‌‌فرض در صورت خرید لایسنس سازنده دارد فقط نسخه حرفه‌‌ای

درست است که المنتور جزء افزونه‌های اول در این زمینه است اما نباید از این موضوع غافل شد که ویژوال کامپوزر نیز از فناوری‌های بسیار پیشرفته استفاده می‌کند که این موضوع بسیار مورد اهمیت است، این افزونه بسیار قدرتمند و بدون محدودیت می‌باشد.

البته در مقایسه با ویژوال کامپوزر کار کردن با افزونه‌ی المنتور بسیار ساده و راحت است و معمولاً افراد به دلیل راحتی کارکرد این افزونه را برای توسعه سایت خود انتخاب می‌کنند.

همان‌طور که در جدول بالا برای شما نمایش دادیم افزونه‌ی المنتور با بیش از ۳۵۰ قالب وردپرسی درتم‌فارست سازگاری دارد اما در مقابل می‌توان گفت ویژوال کامپوزر هم درتم‌فارست جایگاه خوبی دارد. به‌هرحال هر دو این افزونه‌ها باکیفیت و کارکرد بسیار عالی در اختیار شما قرار دارد و شما مطابق باسلیقه خود می‌توانید هر یک از این افزونه‌های بی‌نظیر را برای سایت خود انتخاب کنید.

حال انتخاب شما چیست؟ ویژوال کامپوزر یا المنتور؟

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.