دیجی اسکریپت

چگونه گوتنبرگ را غیرفعال و ویرایشگر کلاسیک را فعال کنیم؟ | دیجی اسکریپت

چگونه گوتنبرگ را غیرفعال و ویرایشگر کلاسیک را فعال کنیم؟
[ad_1]

چگونه گوتنبرگ را غیرفعال و ویرایشگر کلاسیک را فعال کنیم؟

۵ از ۱ رای

گوتنبرگ را غیرفعال

آیا می‌خواهید Gutenberg را غیرفعال کنید و از ویرایگشر پیش‌فرض وردپرساستفاده کنید؟! حال برای کاربران مبتدی سؤال پیش میاد که گوتنبرگ چیست!؟ Gutenberg ویرایشگر وردپرس است که در آینده جایگزین ویرایشگر پیش‌فرضوردپرس می‌شود. ولی برخی از کاربران ترجیع می‌دهند با همان ویرایشگر قبلی کار کنند و مطالب و صفحه‌های خود را طراحی کنند.

به همین دلیل در این آموزش نحوه غیرفعال کردن گوتنبرگ را توضیح می‌دهم.

در این مطلب می‌خوانید:

چگونه گوتنبرگ را غیرفعال و ویرایشگر کلاسیک را فعال کنیم؟

قبلاً گفتیم ویرایشگر گوتنبرگ چیست! ویرایشگری است مانند صفحه سازهایوردپرس که شما میتونید آیتم‌ها را درون صفحه و نوشته خود بکشید و رها کنید. با گوتنبرگ کاربران می‌توانند طرح‌بندی منحصربه‌فرد برای محتوای وب‌سایتخود ایجاد کنند. در نسخه ۴٫۹٫۸ وردپرس ویرایشگر گوتنبرگ به‌صورت آزمایشی در پیشخوان وردپرس قرارگرفته است که با بازخورد میلیون‌ها کاربر وردپرس رو به رو شوند.

قرار است در نسخه ۵٫۰ وردپرس گوتنبرگ به‌عنوان ویرایشگر پیش‌فرض وردپرسجای گیرد و منتشر شود.

روش ۱٫ غیرفعال کردن ویرایشگر گوتنبرگ با افزونه

در این روش افزونه Classic Editor را دریافت و نصب کنید. پس از فعال‌سازیافزونه، به بخش تنظیمات> نوشتن برید و در فیلد Classic editor settings مشخص کنید که تنها ویرایشگر کلاسیک فعال باشد یا هر دو ویرایشگر در پیشخوان شما فعال باشند. پس از فعال‌سازی افزونه، به‌طور اتوماتیک ویرایشگر گوتنبرگ غیرفعال می‌شود.

انتخاب ویرایشگر کلاسیک

حال وارد بخش نوشته‌ها شوید و خواهید دید لینک جدیدی به نام افزودن نوشته (کلاسیک) به این منو اضافه‌شده است. همچنین در بخش همه نوشته ها میتونیدنوشته را با ویرایشگر کلاسیک و گوتنبرگ ویرایش کنید.

روش ۲٫ استفاده کردن از ویرایشگر کلاسیک با افزونه Disable Gutenberg

اگر می‌خواهید Gutenberg را برای برخی از نقش‌های کاربری و پست تایپ‌هاغیرفعال کنید، از این روش استفاده کنید. حال در اولین مرحله افزونه Disable Gutenberg را نصب و فعال کنید. پس از فعال کردن افزونه گزینه جدیدی به نام Disable Gutenberg در منو تنظیمات پیشخوان وردپرس قرار می‌گیرد.

وارد صفحه تنظیمات افزونه شوید. به‌طور پیش‌فرض ویرایشگر گوتنبرگ برای تمامی کاربران سایت غیرفعال می‌شود. فقط کافیِ شما در قسمت Complete Disable تیک گزینه disable gutenberg everywhere را بردارید. حالگزینه‌های جدیدی می‌بینید که میتونید گوتنبرگ را تنها برای برخی از نقش‌هایکاربری، پست تایپ‌ها غیرفعال کنید.

موفق و پیروز باشید.

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.