دیجی اسکریپت

تست A B چیست و چرا باید با آن آشنا شویم | دیجی اسکریپت

تست A B چیست و چرا باید با آن آشنا شویم
[ad_1]

در این ویدیو شما را با روش تست A B در بازاریابی اینترنتی آشنا خواهیم کرد. با استفاده از این روش می‌توانید بین ۲ بنر تبلیغاتی یا ۲ لندینگ پیج یکی را انتخاب کنید.

اپلیکیشن‌هایی نظیر اینستاگرام برای ارائه امکانات و ویژگی‌های جدید خود ابتدا با استفاده از روش تست A/B این قابلیت‌ها را در اختیار بخشی از کاربران خود قرار می‌دهند. سپس با توجه به گزارش‌های حاصل شده، درباره این موضوع نتیجه گیری می‌کنند.

تست A B چیست

گاهی پیش می‌آید که دو بنر، دو صفحه مختلف از یک محصول یا دو عنوان دارید و نمی‌دانید کدام‌یک بهتر است. یا کدام یک می‌تواند بازدیدکننده شما را به خریدار تبدیل کند. در این شرایط است که باید از روش تست A B استفاده کنید. 

در این روش شما هر دو گزینه را روی سایت قرار می‌دهید. به صورتی که تعدادی مورد اول و تعداد دیگری مورد دوم را مشاهده کنند. در نهایت شما موردی که نرخ تبدیل بیشتری داشت را انتخاب کرده و برای همیشه روی سایت قرار می‌دهید. یک مثال برای استفاده از تست A B اینستاگرام است.

حتماً متوجه شده‌اید که در این برنامه برخی قابلیت‌های جدید، فقط در تعدادی از اکانت‌ها فعال است. اینستاگرام با این کار از روش تست A B استفاده می‌کند تا متوجه شود که آیا این قابلیت برای افزایش نرخ تعامل کاربران مفید است یا نه. مثلاً چند ماهی است که برخی اکانت‌های اینستاگرام به قابلیت جدیدی به نام  Reels دسترسی دارند. در صورتی که دیگر اکانت‌ها امکان استفاده از این بخش را ندارند.

در سایت‌ها از Google Optimize برای ساخت صفحات به‌صورت A/B Testing استفاده می‌شود. در سرویس‌های تبلیغاتی نیز می‌توان انواع مختلفی از بنرها را ایجاد کرد سپس روی هرکدام یک UTM بگذاریم و در نهایت موردی که نرخ تعامل بیشتری داشت را انتخاب کنیم.

در دیگر مقالات درمورد Google Optimize، UTM و دیگر موارد مربوط به بازاریابی که به افزایش فروش شما کمک خواهد کرد توضیح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.