دیجی اسکریپت

ناجیان وب ,آموزشی , سایت طراحی | آموزش کامل امکان دانلود و آپلود فایل در برنامه های اندروید | دیجی اسکریپت

ناجیان وب ,آموزشی , سایت طراحی | آموزش کامل امکان دانلود و آپلود فایل در برنامه های اندروید
[ad_1]

http://najiyanwp.ir/wp-content/uploads/82.png

به نام خدا

امروز با یک مجموعه دیگر از مجموعه آموزشهای برنامه نویسی اندروید در خدمتتونم.

کار با فایلها و انجام عملیات های مختلف رو اونها در سیستم عامل اندروید مبحث بسیار پیشرفته ای. در این بخش اموزشی قصد داریم نحوه انتقال فایلها رو بین دستگاه اندرویدی و فضا مجازی (اینترنت) بررسی کنیم. این آموزش از دو جلسه تشکلی شده است که در هر دو جلسه به صورت پروژه محور و با پیاده سازی یک برنامه به ان دو مقوله مهم پرداخته ایم.

در جلسه اول : در این جلسه اموزش به مبحث دانلود فایل و ذخیره سازی در حافظه دستگاه میپردازیم. در ابتدا کاربر با تعیین لینک دانلود که در این اموزش به صورت ثابت در نظر گرفته شده است در خواست خود را مبنی بر دریافت اطلاعات لینک مورد نظر به سرور ارسال میکند و سپس بعد از تایید صحت لینک دانلود عملیات دریافت اطلاعات انجام میشود . بعد از اتمام دانلود فایل دریافت شده در حافظ خارجی دستگاه با نام مورد نظر ذخیره میشود. در طول مدت دانلود وضعیت پردازش اعم حجم فایل، حجم دانلود شده و حجم دانلود شده به درصد به صورت آنلاین در قالب یک Dialog به کاربر نمایش داده میشود.

در جلسه دوم: در این جلسه به نه آپلود فایل میپردازیم. عملیات اپلود دارای پیچیدگی بیشتری نسبت به دانلود است. برای انجام عملیات آپلود فایل برنامه نویسی باید محیطی(HOST) را در فضای اینترنت در نظر بگیرد که فایل های انتخاب شده توسط کاربران در این محیط ذخیره شود. انجام آپلود در دو حالت انتخاب فایل توسط کاربر و انتخاب فایل توسط برنامه نویسی انجام میپذیرد که در دو حالت در این اموزش بررسی شده است. در حالت دوم برای انتخاب فایل توسط کاربر ما به کمک یک provider گالری اندروید را باز کرده و از کاربر میخواهیم که یک تصویر و یا فیلم انتخاب کرده تا عملیات آپلود انجام شود. بعد از اتمام عملیات آپلود با دریافت یک کد منحصر به فرد از سرور از تکمیل عملیات انتقال مطئن میشویم

 

.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.