دیجی اسکریپت

۳ اشتباه که موقع طراحی سایت فروشگاهی انجام می‌دهیم | دیجی اسکریپت

۳ اشتباه که موقع طراحی سایت فروشگاهی انجام می‌دهیم
[ad_1]

در این ویدیو قصد داریم که در ارتباط با سه تا از اشتباهاتی که وب‌سایت‌‌های فروشگاهی در طراحی‌شون انجام می‌‌دن با شما صحبت کنیم تا شما این اشتباهات رو مرتکب نشید.

در این مطلب می‌خوانید:

فرم جستجوی نامناسب

مورد اول استفاده از فرم جست‌‌وجوی وب‌‌سایت به‌‌صورت یک آیکن خیلی ساده هست که باید روی اون آیکون کلیک بشه و بعد کاربر بتونه جست‌‌وجوی خودش رو انجام بده.توی حالت موبایل مخصوصا این حالت خیلی اشتباه هست چراکه کاربر شما باید اون باکس مخصوص سرچ رو ببینه و توش عبارت مورد نظر خودش رو سرچ کنه.

در رابطه با همین فرم جست‌‌وجو چندین اشتباه دیگه هم انجام می‌‌شه:

۱) فعال نبودن اتوکامپلیت برای فرم جست‌‌وجو.مثلا زمانی که کاربر می‌‌خواد فلش مموری رو سرچ کنه توی سایت شما بهتر هست که اگر کلمه فلش رو سرچ کرد بصورت اتوماتیک محصولات مربوط به فلش مموری و دسته بندی فلش مموری به کاربر نمایش بده.

۲) حل نکردن اشتباهات املائی کاربر هم اهمیت زیادی داره. مثلا اگر کاربر فلش مموری رو به‌‌صورت فلاش مموری وارد کرد باید اتوماتیک سیستم شما بگرده و این موضوع رو تشخیص بده که اگر سایت شما با وردپرس باشه می‌‌تونید از افزونه های مختلف برای این کار استفاده کنید.

طراحی نکردن سایت بصورت Mobile First Design

Mobile First Design یعنی طراحی وب‌‌سایتمون اول برای موبایل و بعد برای کامپیوتر. در کل طراحی موبایلی خیلی مهم‌‌تر از طراحی کامپیوتری هست، به این دلیل که اگر ما سه سال گذشته رو بررسی کنیم یعنی از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۱۹ استفاده از موبایل نسبت به استفاده از کامپیوتر خیلی بیشتر شده.سال ۲۰۱۶ رو اگر در نظر بگیریم با ۲۰۱۹ استفاده از دسکتاپ یک روند نزولی داشته یعنی مردم کمتر از کامپیوتر استفاده می‌‌کنند در نتیجه رسپانسیو بودن وب‌‌سایت شما و طراحی اون برای موبایل خیلی مهم هست پس شما هم باید طراحی سایت‌تون رو Mobile First Design انجام بدید.

بهتر هست وقتی که می‌‌خواید یک قالب رو برای سایتتون خریداری یا طراحی کنید ابتدا حالت موبایل اون رو چک کنید و بعد برید سراغ دسکتاپ و ببینید چطور نمایش داده می‌‌شه .

پنهان کردن دسته‌بندی‌ها زیر منوی همبرگری

خیلی از سایت‌‌های فروشگاهی یک منو دارن که به اصطلاح به اون منو، منوی همبرگری گفته می‌‌شود که بصورت سه یا چهار تا لاین زیر هم هست و باید روی اون کلیک بشه تا تازه لیست دسته بندی محصولات بیاد. کاربر عادی نمی‌‌دونه که منوی همبرگری چی هست در نتیجه زمان زیادی رو می‌‌گرده تا دسته‌‌بندی محصولات شما رو پیدا کنه.

بهترین کار این هست که ما به‌‌صورت کشویی یا اسلایدری توی هدر سایت دسته‌‌بندی‌‌‌‌ها رو نمایش بدیم تا کاربر بتونه دسته‌‌بندی مورد نظر خودش رو پیدا کنه.

خیلی از دوستان میپرسند که چرا همین مواری که می‌‌گید رو روی سایت خودتون اعمال نمی‌‌کنید؟ در پاسخ باید بگیم که کاربران سایت ما با کاربران سایت شما کاملا متفاوت هستند و ۹۹ درصد کسانی که به سایت ما مراجعه می‌‌کنند خودشون وب‌‌سایت دارند و می‌‌دونن که منوی همبرگری چی هست.

در نتیجه سایت ما رو نباید با یک وب‌‌سایت فروشگاهی که همه می‌‌خوان از اون استفاده کنن مقایسه کنید.

موفق و پیروز و سربلند باشید. 🙂

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.