دیجی اسکریپت

رفع خطای Googlebot cannot access CSS and JS files در سرچ کنسول گوگل | دیجی اسکریپت

رفع خطای Googlebot cannot access CSS and JS files در سرچ کنسول گوگل
[ad_1]

رفع خطای Googlebot cannot access CSS and JS files

رفع خطای Googlebot cannot access CSS and JS files

گاهی اوقات ممکن است Googlebot نتواند به فایلهای CSS و JS دسترسی پیدا کند و باعث بوجود آمدن خطا در ابزارهای  ابزار وبمستر گوگل می شود. به منظور مشخص کردن تجربه بازدید کننده وب سایت وردپرس، گوگل نیاز به دسترسی به سایت های CSS و جاوا اسکریپت دارد. با ما همراه باشید تا روش برطرف کردن خطا را توضیح دهیم.

رفع خطای Googlebot cannot access CSS and JS files در وردپرس

همانطور که گفتم این خطا به دلیل عدم دسترسی به فایل های CSS و JS رخ میدهد. یعنی گوگل بات به دلایلی قادر به مشاهده و دسترسی به این فایل ها نیستند.

در واقع، وردپرس برای دسترسی به هر فایل CSS یا JS رباتهای جستجو را مسدود نمیکند. گاهی اوقات صاحبان سایت می توانند در هنگام تلاش برای اضافه کردن اقدامات امنیتی اضافی یا با استفاده از Plugin Security WordPress به طور تصادفی دسترسی را مسدود کنند. این کار Googlebot را از نمایه سازی فایل های CSS و JS محدود می کند که ممکن است عملکرد وب سایت وردپرس شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، شما باید یاد بگیرید که چگونه دسترسی به فایل های CSS یا JS را غیر فعال کنید.

چرا گوگل نیاز به دسترسی فایل‌های CSS و JS دارد؟

همانطور که می‌دانید ظاهر هر وبسایتی با استفاده از فایل‌های CSS و JS قابل تغییر است و با استفاده از این دو فایل می توانید از ظاهر مناسب و کاربرپسند در سایت خود بهره‌مند شوید. حال برای اینکه گوگل بتواند ظاهر سایت شما را از نظر رابط کاربری مورد بررسی قرار دهد لازم است تا به فایل‌های css و جاوا اسکریپت دسترسی داشته باشد.

برای اینکه بدانید گوگل وبسایت شما را چگونه مشاهده می‌کند و آیا اینکه این مشاهده عینا همان چیزی است که کاربران آن را می‌بینند می‌توانید از ابزاری که با عنوان Fetch as Google در کنسول جستجوی گوگل قرار گرفته است استفاده کنید.

برای این منظور مشابه تصویر زیر پس از ورود به کنسول جستجوی گوگل به مسیر Crawl> Fetch as Google مراجعه کرده و سپس بر روی دکمه FETCH AND RENDER کلیک کنید و منتظر بمانید تا محتوای سایت بررسی شود. همچنین با استفاده از فیلد متنی موجود قادر خواهید بود تا اگر صفحه خاصی مدنظر شما است ادامه slug یا پیوند یکتای آن را وارد کنید.

برای رفع این خطا کافی است تا از طریق فایل robots.txt موجود در ریشه دایرکتوری که وردپرس را در ان نصب کرده‌اید اقدام کرده و دسترسی لازم برای فایل‌های استایل و جاوا اسکریپت را برای ربات گوگل فراهم کنید.

برای این منظور وارد دایرکتوری مورد نظر شده و فایل robots.txt را جهت ویرایش کردن باز کنید. این فایل شامل کدهایی مشابه زیر است که در صورتی که از دستور allow استفاده شده باشد به معنی اجازه دسترسی به این دایرکتوری و فایل و در صورتی که از دستور disallow استفاده شده باشد به معنی عدم دسترسی به پوشه و یا فایل مورد نظر می‌باشد.

بنابراین اگر در فایل robots.txt سایت شما امکان دسترسی به پوشه‌های /wp-content/plugins/ و /wp-content/themes/ وجود ندارد و از دستور disallow در ان استفاده شده است می‌بایست آن را تغییر دهید.

برای این منظور کافی است تا خط مورد نظر را حذف کنید. اگر قصد دارید تا دسترسی به یک فایل را در یک دایرکتوری ببندید کافی است تا مسیر درست را در آن ایجاد کنید، نه اینکه به طور کلی دایرکتوری اصلی را از دسترس ربات جستجوگرها خارج کنید. سپس وارد وبمستر گوگل شوید و مجددا تست کنید. بله درسته خطا برطرف شد 🙁

موفق و پیروز باشید.

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.